۲۲ مهر ۱۴۰۳، ۲۱:۳۵

یکشنبه‌های الگونمایی - ۳۶

«سه‌شنبه‌های سجادیه» بسترساز کمک به جبهه مقاومت است

«سه‌شنبه‌های سجادیه» بسترساز کمک به جبهه مقاومت است

اهواز- یک فعال فرهنگی گفت: سه‌شنبه‌های سجادیه با دعا برای پیروزی مسلمانان آغاز و به سرعت به بستر مناسبی برای جذب کمک‌های مالی برای جبهه مقاومت تبدیل شد.

به گزارش خبرنگار مهر، علیه دسمی شامگاه یکشنبه در سی و ششمین نشست «یکشنبه های الگونمایی» که با موضوع سالگرد عملیات طوفان‌الاقصی برگزار شد به معرفی الگوی سه‌شنبه‌های سجادیه پرداخت.

یک فعال فرهنگی با اشاره به پیام مقام معظم رهبری «بر همه مسلمانان فرض است که با امکانات خود در کنار مردم لبنان و حزب‌الله سرافراز بایستند و در رویارویی با رژیم غاصب و ظالم و خبیث آن را یاری کنند.» اظهار کرد: پس از این پیام ولی امر مسلمانان جهان جلسه‌ای با حضور بانوان برگزار کردیم تا بتوانیم در راستای کمک به جبهه مقاومت نقش‌آفرینی کنیم.

وی با تاکید بر اینکه دعا حداقل کاری است که هر کدام از ما برای کمک به مسلمانان می‌توانیم انجام دهیم، افزود: با توجه به اینکه اسلام مرزی نمی‌شناسد و هیچ تفاوتی ندارد که مسلمانان در غزه، لبنان، یمن و یا هر جای دیگری با دشمن در حال جنگ هستند، تصمیم گرفتیم تا با برگزاری جلسه در روزهای سه شنبه و قرائت دعای ۲۷ صحیفه سجادیه که دعا برای مرزداران است برای مسلمانان مظلوم و بی دفاع دعا کنیم.

دسمی با بیان اینکه ایده سه‌شنبه‌های سجادیه به سرعت در مساجد، محافل و جلسات خانگی مختلفی گسترش یافت اظهار کرد: سه‌شنبه‌های سجادیه که با دعا برای پیروزی مسلمانان آغاز شد به سرعت با راه‌اندازی پویش‌های مختلف به بستر مناسبی برای جذب کمک‌های مالی برای جبهه مقاومت تبدیل شد.

این فعال فرهنگی ادامه داد: پویش بافتنی تنها یکی از پویش‌هایی است که شکل گرفت و بانوان حاضر در جلسه سه‌شنبه‌های سجادیه همزمان با قرائت دعای ۲۷ صحیفه سجادیه مشغول بافتنی می‌شوند و درآمد حاصل از فروش محصولات تولید شده را به جبهه مقاومت کمک می‌کنند.

جمع‌آوری ۵۴ میلیارد ریال برای خرید داروهای مورد نیاز برای جبهه مقاومت

وی با بیان اینکه تعدادی از بانوان نیز درآمد حاصل از فروش آش، کیک، دسر و … تهیه شده را به جبهه مقامت اختصاص می‌دهند، تصریح کرد: پویش دارو یکی دیگر از پویش‌هایی است که علاوه بر جمع‌آوری دارو، کمک‌های مالی در این زمینه را جمع‌آوری می‌کند به طوری که در چهار روز ابتدایی اجرای این طرح ۵۴ میلیارد ریال جمع‌آوری شد.

دسمی از قلک همدردی، سید عزیز، نسل نصر، پخت نان سنتی، اهدای طلا، آموزش کمک‌های اولیه و مواسات حقوقی به عنوان دیگر پویش‌های شکل گرفته در راستای سه‌شنبه‌های سجادیه در اهواز یاد کرد و افزود: علاوه بر اهواز که این فعالیت‌ها در قالب دو شعبه شرق و غرب در حال اجرا است در سایر شهرستان‌های استان نیز بانوان مشغول فعالیت در این زمینه‌ها هستند.

این فعال فرهنگی با تاکید بر جامع‌الاطراف بودن بانوان ادامه داد: علاوه بر فعالیت‌های فرهنگی در راستای جهاد تبیین، افزایش آمادگی برای مقابله با بحران‌های از جمله مسائل مهم مورد نیازی است که در پویش آموزش کمک‌های اولیه دنبال می‌کنیم.

وی از راه‌اندازی پویش مواسات حقوقی نیز به عنوان پویشی در راستای جمع‌آوری کمک‌های مالی به مردم مظلوم و بی دفاع غزه و لبنان یاد کرد و افزود: در راستای این پویش هر فردی مبلغ ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان از حقوق ماهانه خود را به جبهه مقاومت اختصاص می‌دهد.

دسمی با بیان اینکه مردم خوزستان جنگ را حس و اسارت و شهادت برادران خود را در دوران دفاع مقدس به چشم دیده‌اند افزود: برای مقابله با یهود که بر اساس تعالیم قرآنی، دشمن اول مسلمانان است باید همگی به معنای واقعی یک جبهه شویم و با فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی در مساجد، حسینیه‌ها و مدارس در راستای بصیرت‌افزایی و شناساندن دشمن واحد همه مسلمانان جهان تلاش کنیم.

کد خبر 6255983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha